Payment with Visa Payment with Mastercard Payment with Klarna Payment with Swish

Köpvillkor och information | Pirum pärlor & ädelstenar

Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:
Pirum HB
Danmarks-Viggeby 2
75598 Uppsala

Organisationsnummer: 916673-7297
Telefonnummer: 0702 585 383
E-postadress: [email protected]


Betalning och priser

Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.

Vi erbjuder följande betalsätt:
Swish
Med Swish gör du en betalning genom din Swish app, lika enkelt som du betalar med Swish i butik eller mellan privatpersoner.

Klarna Checkout
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.

Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.

Leveranser och returer

Vi erbjuder följande leveransmetoder:

Avhämtning
Du besöker själv Pirum HB och hämtar din vara. Ingen leveransavgift och vi bjuder gärna på kaffe

Leverans
Fast pris 69 SEK (oavsett beställningens volym eller vikt) för leveranser inom Sverige. Leverans inom 2-4 dagar till brevlåda eller närmsta utlämningsställe.

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om artikeln är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som Spårbart brev eller paket, inte mot postförskott. Varan ska vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. Kontakta alltid [email protected] innan du skickar tillbaka varan.

14 dagars öppet köp

Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning meddela oss. Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalförpackning.

Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.

OBS! kontakta [email protected] innan du returnerar varan.

Returer skickas till:
Pirum HB
Danmarks-Viggeby 2
75598 Uppsala

Återbetalning

Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.

Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/

Integritetspolicy

När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.